Document Type

Paper Series

Publication Date

2004

No.

06 (2004)

Abstract

中國人口正面向老齡化、如何豐富老人精神文化生活,並將重視老人精神文化生活需求和物質需求提到同一重要的高度,一直是中共中央所關注的工作。老人不僅需要物質上的需求,也需要有精神文化生活的滿足。有較充分的物質保障和豐富的精神文化生活是老人幸福的兩個重要因素。然而,一直以來,各界對老人物質需求關注和投入較多,對老人精神需求則重視不夠。因此,本文將探討三地(歸莊鎮、周王廟鎮和江橋鎮)農村老人精神文化生活。是次調查研究以問卷形式進行,將老人精神文化生活密切相關的精神慰籍作為一個獨立的部分進行調查。本文通過選取該部分的若干指標,對三地老人精神文化生活進行比較,並在此基礎上提供進一步豐富三地老人精神文化生活的相應對策。

Paper Series No.

APIAS Monograph Paper Series No.06 (2004)

Recommended Citation

朱即明、彭亮。 (2004)。江、浙、滬三地農村老人精神文化生活比較硏究: 以歸莊鎮、周王廟鎮、江橋鎮為例 (APIAS Mongraph Paper Series No.6)。 檢自香港嶺南大學: http://commons.ln.edu.hk/apiasmp/2

Share

COinS
 
 

To view the content in your browser, please download Adobe Reader or, alternately,
you may Download the file to your hard drive.

NOTE: The latest versions of Adobe Reader do not support viewing PDF files within Firefox on Mac OS and if you are using a modern (Intel) Mac, there is no official plugin for viewing PDF files within the browser window.